måndag 7 april 2014

Lekstuga

För ungefär en vecka sen köpte vi en lekstuga till tjejerna! Håller på att snickra och måla för fullt nu, det tar sin lilla tid att få ihop den. Men fint blir det! =)




Nu har fönstren kommit upp också men har ingen bild på det än. Även dörren är på plats men den var en historia för sig. Min sambo och hans pappa fick kapa av vissa delar av dörrkarmen för att få ihop det..
 Jag har försökt ringa bauhaus, där vi köpt stugan, flera gånger för att fråga om dörren, men det verkar omöjligt att komma fram till deras kundtjänst.
 Nåja, nu sitter den där i alla fall!
 Fler bilder kommer efterhand.

2 kommentarer:

  1. Åh vad fin den blev!! Kul att se någon annans lekstuga som är likadan som ens egen växa fram =). Ska bli roligt att följa!! Ja, vi tänkte sätta upp innerväggar och lägga ett vinylgolv så man lätt kan torka av. Ska bli riktigt kul att kunna inreda sen. =)) Ska ni måla eller tapetsera väggarna? Jag funderade på att måla först, eftersom jag tror mina barn kommer skita ner alltför fort. Hur gamla är era flickor? Vart i sverige bor ni? Ser ut att vara fint väder =). Här målas det emellan regnmolnen =). /Suzanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sett din kommentar förrän nu, vi har haft lite problem med att komma in på vissa sidor på internet, så jag har varken kommit in här eller på din blogg.. Men nu så!
      Tack! Ska lägga in fler bilder nu tänkte jag för vi har kommit längre med den nu! Den är färdigt utvändigt, vi struntade i de där metallgrejorna som ska vara på, tyckte det var lagom ändå. Skorsten ska vi sätta upp bara. =)
      Vi valde också att ha ett vinylgolv inuti, och så målar vi! Stora tjejen ville ha en tapet, men jag tänkte som du, att det nog kommer bli skitigt! ;)
      Vi bor i Staffanstorp. Såg på din blogg att ni också bor i Skåne. =) Vår stora tjej Alicia blir 6 år i höst och lilla Julia föddes i Januari i år, så jag är mammaledig med henne nu. =) /Madde

      Radera