söndag 18 december 2011

Julstök

Den här helgen har det tillverkats godis och bakats för fullt här hemma. Det brukar falla på min lott att göra julgodis - troligen eftersom jag tycker det är himla kul! =)
 Har inte tagit bilder på godiset än, men jag har i alla fall gjort Mozartkulor (årligen återkommande favorit), knäck, vaniljkolor och Leilas rocky road. Den sistnämnda kan jag verkligen rekommendera, den är jättelätt att göra och blir sååå god!
 Jag försökte mig även på att göra en hallon och chokladtryffel som jag såg på TV häromdagen, men den blev inte alls bra.. Den stelnade aldrig så mycket så jag kunde rulla kulor av den.
 Så istället blev det chokladmuffins idag, och så använde jag den misslyckade tryffelsmeten som frosting!  Man får ju ta tillvara på det man har! ;)
 Här nedanför ser ni resultatet.



 Idag kan jag lägga upp några bilder på julkort med! Pysslade snabbt ihop två kort till mina chefer i förra veckan - en arbetskamrat hade köpt varsin flaska glögg till dem från personalen, och hon bad mig göra nåt litet kort eftersom jag tycker sånt är skoj.
 Har hittat en rolig granvikning som jag var tvungen att testa på det ena kortet!



Resten av julkorten är nu skickade, dem får ni se när de nått sina mottagare. ;) 
Ha en fortsatt mysig fjärde advent! (Tänk, inte ens en vecka till julafton!)

1 kommentar:

  1. Den där granen lärde jag mig att göra för inte så längesedan också. Tycker att den är så läcker!

    /Anngert

    SvaraRadera