söndag 8 januari 2012

Baka baka..

Jag fick Leilas fina kokbok "Piece of cake" i julklapp och idag tog jag mig tid att testa ett par recept i den! 
Det blev fyra stycken baguetter, hallonbrownies, och så har jag påbörjat en surdeg. =) Det är ju en hel lång process så det ska bli spännande att se om det funkar, men tycker surdegsbröd är gott så det vore ju skoj om det blir bra! =) 


Färdiga baguetter - riktigt goda blev de!

Några brownies - goda de med! =)
 Jag brukar inte titta så jättemycket på matprogram på TV, men just Leila gillar jag himla mycket! Finns massor av fina recept i boken jag fick så det kommer nog bli en del bakande framöver. =) 

 Vi har även piffat lite till i vårt "nya" sovrum nu i helgen. Sambon föreslog att vi skulle ha lila i sovrummet, och så fick det bli. =) Vi har köpt en lila lampa, jag har satt lila ljus i de små betongstövlarna jag gjöt i somras, och igår hittade jag fina lila gardiner på Indiska. =) 
 Från början ville jag ha en hissgardin som man knyter upp, men jag hittade ingen bra, och ingen i rätt mått för vårt fönster. Kände inte riktigt för att sy heller, och så sprang jag på de här gardinerna igår, så då fick det bli dem. =) 
 Nu vill jag bara ha tag i några kuddfodral i samma färg, och så ska vi sätta upp något på väggen ovanför sängen. Vi köpte en stor ram häromdagen som vi funderar på att sätta i lite olika foton i. Vi har även pratat lite om att måla något på väggen - kanske någon text. Men vi får se vad vi bestämmer oss för. =) 
 En taklampa är vi på jakt efter med, jag är lite inne på att försöka få fatt i någon stomme som jag sen kan göra i ordning lite själv. 


 

 Lägger in en bild på lillans nya rum också. Det har vi inte målat eller gjort om, utan bara ställt in hennes saker där. Det blev betydligt bättre utrymme för henne där än i det gamla rummet, även om hon har väldigt mycket saker. ;) Och otroligt nog så håller hon sina saker mer i sitt rum nu än vad hon gjorde innan. Tidigare var det alltid leksaker överallt, men nu går hon in i sitt rum och leker istället. =) 



 Nej nu är det snart läggdags för min del, så man orkar upp till jobbet imorgon. =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar