söndag 1 januari 2012

Lugnt..

Här har det varit rätt lugnt senaste veckan - åtminstone på pysselfronten. I övrigt har det varit full rulle! Vi bestämde oss för att byta rum med lillan här hemma eftersom hennes rum var så svårmöblerat. Många garderober längs en vägg, och balkongdörr och fönster längs en. Vårt sovrum är större och har inte massa garderober och dörrar, så vi tänkte att det blir bättre för lillan som har så mycket saker. Så större delen av den här veckan har vi ägnat åt att måla om i rummet som skulle bli vårt nya sovrum (vi ville inte ha en massa små figurer på väggarna som lillan haft ;p ), och flytta alla saker.
 Lillans rum är nu färdigt och det blev jättebra, där får hon plats med alla sina saker numera - även sitt pysselbord och sitt kök som tidigare har stått i vardagsrummet och i vårt kök. =)
 I vårt nya sovrum återstår att lägga om golvet som behövdes göras i vilket fall som helst, så imorgon ska vi fixa det. =)
 Funderar också på att måla något på väggen i vårt rum - antingen någon text eller något annat dekorativt.

 Jag kan bjuda på ett par bilder av julklappen min mamma fick av oss och min bror nu när julen är över! =) Hon ville ha en hylla till alla sina trådrullar så jag köpte en omonterad och omålad hylla från www.slojddetaljer.se och målade den själv.
 Det tog sin lilla tid att montera ihop den och trycka dit alla pinnar till trådrullarna - men till sist fick jag ihop den.


1 kommentar:

  1. Så fin den blev :-)
    vad fiffigt att kunna ha alla trådrullar framme,och så mycket lättare att hitta :-)

    Ha en härlig dag
    Kram//Anja

    SvaraRadera