söndag 20 maj 2012

Piffad byrå

Lillan är väldigt förtjust i rosa just nu och vi har gjort om hennes rum litegrann. Jag ville inte måla väggarna rosa men vi har inrett med lite rosa saker. Hon hade en liten brun byrå med i sitt rum och den har jag gott loss på. =)
 Jag målade den vit och tapetserade lådfronterna med samma rosa och vita vaxduk som jag klätt in hennes lilla bord med.
 Blev rätt så nöjd med det till slut, även om det inte blev helt rakt - var inte så lätt att klippa till helt raka linjer, och mäta är inte min starka sida. ;)


 
Vi har satt upp lite små rosa fjärilar på väggen också. Ville inte borra upp en massa när vi precis målat väggarna men tyckte ändå det skulle vara något där. =)
 Blir kanske något mer litet piff i rummet innan vi är helt färdiga.

 Jag har också hunnit med att måla en till stol till lillans rum. Efter hennes önskemål blev den blå (konstigt nog ville hon inte ha den i rosa ;p ) med Nemo på.

2 kommentarer:

  1. söt byrå... rosa och prickar, det kan inte bli mer rätt i min värld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! =) Ja min lilltjej är heltokig i rosa så hon var själv med i affären och valde vad hon skulle ha på byrån. =)

      Radera