söndag 30 oktober 2011

Juliga tyger

Idag har jag varit ute på shoppingrunda med svärmor. Färden gick till Stoff och Stil där jag skulle ha tag i lite tyger till jul.
 Jag tänkte sy en julduk till köksbordet, och så har jag kommit på att jag ska klä in våra höstiga canvastavlor i vardagsrummet med ett juligt tyg till jul. =) Vet inte om det kommer bli bra, men tänkte även i somras att de höstiga tavlorna inte passar så bra under andra årstider. Sen har vi begränsat med plats så vi har inte plats för att förvara en massa olika tavlor - därför testar jag den här varianten att spänna ett tyg över canvasramarna provisoriskt, så kan man byta ut det till våren igen.
 Det är i alla fall planen! =)

 När jag var på Stoff och Stil såg jag också en så söt julig klänning som Alicia skulle kunna ha. Så jag, som inte alls har ärvt min mammas sy-gen bestämde mig för att köpa mönster och tyg och prova sy denna klänning till lillan!
 Ska bli spännande att se om jag lyckas. Har aldrig haft tålamod till att just sy, även om jag har tålamod med mycket, och gör många pilliga saker.
 Men det ska bli roligt att testa! Kommer dock ta hjälp av svärmor som också är duktig på att sy! =)


Det här tyget och spetsbandet ska det bli klänning till Alicia av!


Tyckte det här tyget skulle passa att klä in våra canvasramar i.
Får väl se hur resultatet blir. =) 


Här har vi den blivande julduken med tillhörande löpare!
Det beige tyget är det små röda stjärnor på. Tänkte ha det över
hela bordet, och sedan en smal löpare av det röda tyget.

2 kommentarer:

  1. Du, det kommer att bli en så fin klänning till Alicia ska du se.
    Kommer att gå finfint....... jättemysigt och juligt tyg.
    Ska jag hjälpa dig att klippa? :-)

    / Svärmor

    SvaraRadera
  2. Härliga tyger! Kommer garanterat att bli jättefint :).

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera