onsdag 8 augusti 2012

Gardinerna färdigsydda!

Gör ett nytt försök att lägga in bild på gardinen jag sytt till lillans rum - försökte häromdagen men det gick inte.. =(
Gardinen har varit färdig och hängt på plats i cirka en vecka nu, både jag och lillan är nöjda med den. =)
Jag har bara tagit bild på ena sidan dock, baksidan är ett helt stycke av det rosa tyget med små rosor på som även finns i rutorna på framsidan. Då kan man vända gardinen om man blir trött på rutorna. =)




Igår satt jag och svärmor och pysslade lite, då gjorde jag bland annat den här lilla väskan som man kan lägga någon liten present i. =) Det här är prototypen, kommer säkert att göra fler för den var kul att göra. =) 


Jag har även börjat sätta tänderna i mitt gamla dockskåp, men har inte kommit längre än att jag börjat mäta och göra mallar till alla väggar, som jag sen ska skära ut tapeter efter. =) 
Så här ser det ut just nu, får se vad det kan bli av det hela! Kul ska det bli i alla fall! 




4 kommentarer:

  1. vad spännande med ett dockhusprojekt...! Ser fram emot att se resultatet!
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Hejsan!!
    Vilken söt gardin &
    jag följer även med i dockskåpsrenoveringen =)
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  3. Åhh,vilken söt gardin!!!!
    Jag håller just nu på med ett lapptäcke i samma rosa/prickiga/blommiga tyg som fanns
    i gardinen...köpte det på stoff och stil och var bara tvungen att ha det i alla dom olika färgerna som fanns ;-)

    Hoppas att du får en härlig kväll
    Kram//Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jaa visst är det tyget fint! Jag köpte också alla de där tygerna på stoff och stil. De har ju så många fina tyger! =) Ska bli spännande att få se ditt lapptäcke sen när det är färdigt! =) Jag har också funderat på att sy ett lapptäcke, men risken finns att det blir för stort för mig så jag tröttnar. ;)

      Ha det gott!
      Kram Madde

      Radera