fredag 31 augusti 2012

Nu börjar det likna nåt!


Har kommit en bra bit på vägen med dockskåpet nu. Jag har tapetserat alla rummen och lagt golv i dem. Har bara garaget kvar att piffa till lite, och så tänkte jag kanske sätta små golvlister längs alla golv med.
Lägger in lite före- och efterbilder på varje rum. =) Jag har lyssnat mycket på lillan som önskat mycket rosa - sen har några rum fått bli lite mer neutrala med.
 Håll tillgodo, blev visst rätt många bilder, hoppas ni orkar titta igenom alla! ;)
 Jag har inte fotat den nedre delen än då jag inte är färdig med garaget. Men gjorde rummet i nederdelen till kök. =) Sen får man väl se, lillan kanske möblerar helt annorlunda ändå.

Sovrummet före

Sovrummet efter
Vardagsrummet före
Vardagsrummet efter
Hallen före

Hallen efter

Före. Det här har varit kök tidigare men jag valde att göra om det till ett barnrum.

Efter


Badrum före

Badrum efter. Klistrade in en plastmatta som ser ut som små kakelplattor här inne


6 kommentarer:

  1. Wow... vad fint du gör! Tokgillar den där tapeten med bokstäverna och djuren!
    Imponerad av ditt tålamod, tror inte jag hade rott det där projektet i land. Ser fram emot att få se fortsättningen! Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja jag fastnade också för den tapeten - eller det är ju ett vanligt scrapbookingpapper egentligen! ;) Är det jag använt till alla rum.
      Jag har haft jättekul när jag fixat med det, har suttit tillsammans med en god vän som renoverat sitt dockskåp med, då blir det ju lite extra roligt! =)

      Kram!

      Radera
  2. Så fint, blir lite sugen att gå upp på vinden o hämta ner mitt gamla skåp men så tänker man så där...jag har ju pojkar ;-)
    Badrumsmattan är nästan den vi har på gästtoa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ah, men pojkarna kanske hade tyckt det var roligt att leka med det ändå! ;) O annars kan du ju alltid piffa till det och ha det som prydnad eller nåt. ;) Det var i alla fall jätteroligt att sitta och pilla med det så jag kan definitivt rekommendera att göra det! =D

      Radera
  3. Wow, vilket ambitiöst projekt! Väldigt pilligt gissar jag, men skoj=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi jo lite pilligt var det, men jätteroligt! =)Är nästan lite trist nu när jag är nästan helt färdig med det, men då får man ta tag i nya projekt istället. ;) Fixa till lite möbler eller nåt t ex. Tråkigt med gamla 80-talsmöbler när resten av dockskåpet är lite fräschare. =)

      Radera